کمپین مردمی؛یک کوله پر از مهر


مطابق رسوم گذشته درآستانه مهر ماه والدین درصدد تدارک ملزومات اولیه تحصیل برای فرزندانشان هستندامابر کسی پوشیده نیست، در این میان بروز برخی آشفتگی ها و التهابات در بازار و نوسان قیمت ؛همواره شاهد گرانی و بی کیفیتی لوازم التحریر و نوشت افزارهای ارائه شده در بازارهای شهرمان بودیم وهستیم؛ که منجر به تنش وتلخی این ایام شیرین به کام عده ای گردیده است

ماه مهر حال و هوای خاص خودش را دارد. فرق نمی‌کند چند ساله باشی، زن باشی یا مرد! هر سن و سالی که باشی، در هر طبقه اجتماعی که قرار بگیری، بوی مهرماه، می‌بردت به گذشته. به میز و نیمکت‌های چوبی مدرسه؛ به شوق خریدن کتاب و دفتر و کیف و کفش؛ بالا و پایین کردن خیابان‌ها، برای یافتن کیف دلخواه با همان عکس شخصیت کارتونی خاص؛ خریدن نایلون و کاغذ کادو برای جلد کردن کتاب و دفترها. اما مهر‌ماه برای بعضی‌ها خاطرات خوبی به همراه ندارد؛ برای آن بچه‌هایی که وقتی روزهای آخر شهریور می‌شود و دوستانشان از خریدهایشان می‌گویند، آنها با حسرت به صحبت‌هایشان گوش می‌دهند. برای آنها که چند سال یک‌بار کیف و کفش عوض می‌کنند و لباس‌های کهنه خواهر و برادرشان را به تن می‌کنند؛ برای آنها که با دیدن لوازم‌التحریر همکلاسی‌شان آهی از نهادشان بلند می‌شود؛ آهی که هیچ درمانی جز سکوت ندارد.کودکانی که با نداری دست و پنجه نرم می‌کنند؛ کودکانی که هنوز معنی تورم، گرانی، بی پولی و... را نمی فهمند و تنها چیزی که توجه شان را جلب می کند زیبایی و تنوع لوازم التحریر موجود در بازار است. دانش‌آموزانی که اگر اینک همراه و پشتیبانی داشته باشند در آینده سرمایه‌های جامعه می‌شوند، کودکانی که می‌شود از همین حالا در مسیر آینده‌ کمک‌شان کرد. آنها نیازمند کمک هستند؛ از مداد و دفتر گرفته تا کیف و کفش و لباس.

هرچقدر به روزهای پایانی شهریور ماه که باآغازبازگشایی مدارس همراه است نزدیک می شویم,موضوع تهیه و تدراک دانش‌آموزان برای ورود و بازگشت به مدرسه، تب وتاب بیشتری میگیرد ما هم می‌خواهیم دست به‌دست هم دهیم؛ فرقی ندارد چقدر و چه اندازه؛ چرا که ایمان داریم مهم‌تر از هر کار خیری ترویج نگرش خیر و گسترش خیر‌اندیشی در جامعه است.تابه جای اینکه سال های بعددرفکربازگرداندن دانش اموزان ترک تحصیل شده باشیم وبخواهیم آن هارابامشکلات وهزینه های فراوان شناسایی کنیم الان به فکرشان باشیم وباحمایت های مالی ازقشرضعیف جامعه وتامین ضروریات موردنیاز،آنهارابرای تحصیل درمدرسه حفظ کنیم تامثل گذشته دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده اندالان هزینه اش رانپردازیم.

با توجه به اینکه هر گونه کمکی در راستای ایجاد زمینه تحصیل افراد فاقد توان مالی خیر دنیا و آخرت را به دنبال داشته و از باقیات صالحات خواهد بودلذا؛شبکه وبلاگی کردستان، برای سهیم کردن همه کودکان در این جشن پاییزی و دوست داشتنی که بوی مهر میدهد، اقدام به برپایی کمپین"یک کوله پر از مهر" کرده است.هدف این پویش مردمی ؛ سوق وهدایت دستان پر سخاوت ودلهای پر از مهر هموطنان عزیزوخیرین بزرگ به سوی ستادهای جذب مشارکتهای مردمی ومالی مرتبط با این موضوع  به هر میزان که تمایل داشتند است تاضمن اینکه خدای نکرده فقر ونداری مانعی برای ادامه تحصیل این دانش اموزان نگرددوما نیز گامی کوچک در راستای یاری رساندن این عزیزان درجهت بر طرف نمودن نیاز های اولیه اشان در امرتحصیل باشیم بگونه ای که فقر و نداری مانعی برای ادامه تحصیل کسی ازدستیابی به آینده ای روشن نگرددکه قطع به یقین این اقدام نتیجه بزرگی را  به ارمغان خواهد آورد.لذااز تمام فعالان فضای مجازی ووبلاگ نویسان ارزشمند می خواهیم تا ضمن توجه به اهمیت این موضوع، قلم ها را برداشته و مطالب ارزشمند خود پیرامون کمپین یک کوله پر از مهر را به نگارش در بیاورند.لطفا آثار تولیدی خود را بصورت متن، عکس، پوستر با موضوع ومحتوای کمپین به امیل شبکه وبلاگی ارسال نمائید .

علاقه‌مندان برای حضور در این کمپین می‌توانند تصاویر، دلنوشته، شعر،یادداشت، کلیپ و مطالب مختلف خود را با هشتگ «#یک کوله_پر_از _مهر»در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، افسران، گوگل پلاس، فیس‌بوک و توئیتر منتشر کنند.از اصحاب رسانه نیز دعوت می شود ضمن حضور در این کمپین ما را در امر اطلاع رسانی یاری نمایند. با پیوستن به این کمپین وبازنشر آن در تمامی شبکه های اجتماعی حمایت خوددر جهت یاری نمودن کودکان سرزمین عزیزمان اعلام کنیم. به امید اینکه بتوانیم با این اقدام خداپسندانه وانسان دوستانه بااغازسال تحصیلی جدید که باشعار”همدلی و همزبانی" تبرک گردیده به این شعارجامه عمل بپوشانیم تا ضمن  تهیه و تامین لوازم التحریر ایرانی -اسلامی با کیفیت که در حقیقت به نوعی حمایت از تولید داخلی نیز خواهد بود؛گامی کوچک درجهت گسترش تعامل و افزایش سطح آگاهی و فرهنگ سازی درحمایت و یاری رساندن به تحصیل دانش آموزان بی بضاعت در جامعه  رانیز فراهم نمائیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.